Concepción teórico - metodológica de formación ambiental permanente del directivo educacional del siglo XXI / Theoretical - methodological conception about the permanent environmental formation of the members of the education board of the XXI century

Main Article Content

Mavel Moré Estupiñán

Resumen

Se revelan las relaciones sistémicas del formación ambiental permanente del directivo educacional a partir de de los fundamentos teórico-metodológicos de la educación ambiental para el desarrollo sostenible y del sistema de dirección institucional. Se le reconoce una función orientadora, que se concreta en dos componentes: el teórico - conceptual, que brinda elementos esenciales de los contenidos de la formación ambiental permanente del directivo educacional, y el metodológico - instrumental, que ofrece aspectos para su instrumentación.

The theoretical-methodological conception for the permanent environmental formation of the members of the education board shows the systemic relations of the process, starting in the interrelation of contents about the theoretical - methodological foundations of the environmental education to the sustainable development and the system of education management. It has a function of orientation divided into two main components: the theoretical-conceptual that offer essential elements from the contents of the members of the education board permanent environmental formation and the methodological - instrumental one that provides aspects for the application.

Article Details

Cómo citar
Moré Estupiñán, M. (2009). Concepción teórico - metodológica de formación ambiental permanente del directivo educacional del siglo XXI / Theoretical - methodological conception about the permanent environmental formation of the members of the education board of the XXI century. Monteverdia, 3(1), 17-25. Recuperado a partir de https://revistas.reduc.edu.cu/index.php/monteverdia/article/view/1783
Sección
Artículos