Dissemination Strategy for the Journal of Animal Production.

  • Dayanna Álvarez Rodríguez Camagüey University Publishing House, Scientific Information Management Office, Ignacio Agramonte Loynaz University of Camagüey, Cuba.
  • Norbisley Fernández Ramírez Camagüey University Publishing House, Scientific Information Management Office, Ignacio Agramonte Loynaz University of Camagüey, Cuba.
  • Ernesto Piñero de Laosa Camagüey University Publishing House, Scientific Information Management Office, Ignacio Agramonte Loynaz University of Camagüey, Cuba.
  • Lireima Risco Villamañán Camagüey University Publishing House, Scientific Information Management Office, Ignacio Agramonte Loynaz University of Camagüey, Cuba.
  • Florentino Uña Izquierdo Camagüey University Publishing House, Scientific Information Management Office, Ignacio Agramonte Loynaz University of Camagüey, Cuba.
  • José Alberto Bertot Valdés Camagüey University Publishing House, Scientific Information Management Office, Ignacio Agramonte Loynaz University of Camagüey, Cuba.
Palabras clave: visibility of scientific journals, e-journal, communications strategy

Resumen

A dissemination strategy for the Journal of Animal Production was presented in order to improve international visibility. The design included communications tools, and the advantages offered by digital publications and technology used at the University of Camagüey, Cuba.  The proposal was based on promotion made in the social networks and scientific events; ranking in international databases and search engines; alliances and working agreements with similar publications. The promotion  of  actions are directed to experts, researchers, teachers, professionals, universities, and agricultural science research centers. The strategy will be assessed every  six  months, considering four aspects: number of nodes, commentaries and replications, visits to the journal´s website, and the number of citations.

Descargas

La descarga de datos todavía no está disponible.

Citas

ALBORNOZ, M. (2013). Estrategias para la promoción de las publicaciones científicas argentinas. Federación Bioquímica de la Provincia de Buenos Aires, Argentina. Retrieved in October, 2014, from http://www.scielo.org.ar/scielo.php?pid=S0325-9572006000200012&script=sci_arttext.

CAÑEDO, R.; PÉREZ, M.; GUZMÁN, MARÍA VICTORIA y RODRÍGUEZ, R. (2010). Aproximaciones a la visibilidad de la
ciencia y la producción científica de Cuba en el sector de la salud. Acimed, 21 (1), 28-43.

CHRISTODOULIDES, G. (2009). Branding in the Postinternet Era. Marketing Theory, 9 (1), 141-144.

CORERA, ELENA (2013, agosto). ¿Cómo generar mayor visibilidad internacional para la ciencia? Sexta jornada de
Socialización de la Investigación, Universidad ICESI, 25 al 30, Santiago de Cali, Colombia.

ISLAS, O. y RICAURTE, PAOLA (2013). Investigar las redes sociales. Comunicación total en la sociedad de la ubicuidad. México, D. F., México: Ed. Razón y Palabra.

JIMÉNEZ, ELEA; GÓMEZ, ISABEL y VÁZQUEZ, MANOLA (2001). Difusión nacional e internacional de revistas científi-cas (Cap. 4). En La edición de revistas científicas. Guía de buenos usos. Madrid, España: Centro de Información y Documentación Científica (CINDOC).

KAWASAKI, G. y FITZPATRICK, PEG (2016). The Art of Social Media. Power Tips for Power Users. London, UK: Ed. Portfolio Penguin.

LOZANO DÍAZ, IBIS y RODRÍGUEZ SÁNCHEZ, YANIRIS (2009). Análisis bibliométrico de las Ciencias Agropecuarias Cubanas vistas a través de Cubaciencia, durante el período 2000-2008. La Habana, Cuba: IDICT. Retrieved in October, 2014, from http://www.s3.amazonaws.com/academia.edu.documents/3557444/64-142-1-B.pdf?AWSAccessKeyId=AKIAJ56TQJRTWSMTNPEA&Expires=1478113406&Signature=H%2BZ5gTRLZ2fLRfuAJzkZZ5RtMVw%3D&response-contentdisposition=inline%3B%20filename%3DVisibilidad_nacional_de_las_Ciencias_Agr.pdf.

PIEZZI, R. S. (2010, noviembre). Aquí y ahora de las ediciones científicas de la región. II Encuentro Iberoamericano de editores científicos(EIDEC), 11 y 12, Biblioteca Nacional, Buenos Aires, Argentina. Retrieved in January 2015, fromhttps://www.dialnet.unirioja.es/descarga/articulo/3341954.pdf.

REBIUN (2010). Redes Sociales Científicas. En Ciencia 2.0: aplicación de la web social a la investigación. Red de
Bibliotecas Universitarias Españolas.

REPANOVICI, ÁNGELA (2010). Measuring the Visibility of the Universities’ Scientific Production using Scientometric Methods. Brasov, Rumania: University of Transilvania.

ROJAS, ALEJANDRA y RIVERA, SANDRA (2010). Guía de Buenas Prácticas para Revistas Académicas de Acceso Abierto. Santiago de Chile: Fondo Regional para la Innovación Digital en América Latina y el Caribe. Retrieved
in January 2015, fromhttp://www.derechosdigitales.org.

SAAVEDRA, F. U.; RIALP, J. y LLONCH, J. (2013). El uso de las redes sociales digitales como herramienta de marketing en el desempeño empresarial. Cuadernos de Administración, 26 (47), 205-231. Retrieved in January 2015, fromshttp://www.redalyc.org/articulo.oa?id=20531182009.

TORRES-SALINAS, D. y DELGADO-LÓPEZ-CÓZAR, E. (2009). Estrategia para mejorar la difusión de los resultados de investigación con la Web 2.0. El profesional de la información, 18 (5), 534-539.

VARA, A. y DÍAZ, CAROLINA (2012). Modelos de negocio y estrategia editorial: el caso del wsj.com. Revista de Comunicación, 11 (1), 110-128.
Publicado
2017-06-29
Cómo citar
Álvarez Rodríguez, D., Fernández Ramírez, N., Piñero de Laosa, E., Risco Villamañán, L., Uña Izquierdo, F., & Bertot Valdés, J. (2017). Dissemination Strategy for the Journal of Animal Production. Revista De Producción Animal, 29(1), 1-6. Recuperado a partir de https://revistas.reduc.edu.cu, revistas.reduc.edu.cu, revistas.reduc.edu.cu/index.php/rpa/article/view/1646